Werving operators toezicht

Gemeente Rotterdam

Wat zou je voor werk willen doen? De kans is niet zo groot dat iemand dan zegt ‘brug- of sluiswachter’. Toch is dit beroep cruciaal voor een stad als Rotterdam. Net als verkeersregisseurs of operators cameratoezicht spelen zij een onmisbare rol in de bereikbaarheid en veiligheid van de stad. Met aansprekende wervingsvideo’s zetten we deze beroepen in de schijnwerpers.

Uitdaging

Rotterdam heeft dringend medewerkers nodig voor de afdeling Toezicht, zoals brug- en sluiswachters, verkeersregisseurs en operators cameratoezicht. Verantwoordelijke en dynamische functies die bijdragen aan de veiligheid en vlotte doorstroming in de stad. Maar ondanks de belangrijke rol die deze beroepen spelen, is het lastig om geschikte kandidaten te vinden. Hoe bereik je de juiste mensen?  

Resultaat

Met deze aanpak hebben we niet alleen laten zien hoe waardevol deze functies zijn, maar ook een nieuwe doelgroep aangesproken. Want wie wil er nou niet zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor de iconische bruggen van Rotterdam, regie houden over al het verkeer wat door de Maastunnel gaat of waken over de veilig van stad en burgers?

Aanpak

Wie zijn de ideale kandidaten voor deze functies? De opdrachtgever richtte zich in eerste instantie op een jonge doelgroep, tussen de 20 en 35 jaar. Maar tijdens verschillende werkbezoeken ontdekten we al snel dat de realiteit anders is: de meeste medewerkers van de afdeling Toezicht zijn 40-plussers. Mensen met ervaring, verantwoordelijkheidsgevoel en vooral passie voor hun werk. Was de geformuleerde doelgroep wel de juiste?

Voor deze serie wervingsvideo’s hebben we enthousiaste medewerkers uit de praktijk over hun werk laten vertellen. Verhalen vol overtuiging over de veelzijdigheid van het werk, de verantwoordelijkheden die ze hebben en ook over de uitdagingen van het werk zelf. Een oprechte en aantrekkelijke inkijk die potentiële kandidaten zal laten denken: ‘Wat zij doen, dat kan ik ook!’ Documentair gefilmd, om zo dicht mogelijk bij de realiteit te blijven. Met stoere hyperlapse shots die laten zien dat Rotterdam een stad is die altijd in beweging is. 

 

Video's uit deze serie

Losse video's, social clips, reels en een langere compilatie. Op de diverse socials kon je niet meer om Joke, Dylen, Marleen, Michael, Mehmet en Nathalie heen.

Meer weten?

Een briefing tegen het licht houden, samen sparren. We denken met je mee om jouw verhaal nog scherper in de markt te zetten.

Klantreview

Van begin tot het eind is het contact met IN2Content goed geweest. Duidelijke communicatie, het mee willen denken, de flexibiliteit gedurende het hele proces en de drive om gezamenlijk tot een fantastisch resultaat te komen. En fantastisch is het ook zeker geworden! We zijn ontzettend blij met de professionaliteit die de verschillende video’s uitstralen.

Ratna Tuinenburg-Dessens
Productmanager en adviseur Rotterdam