Tommy Boy

Ministerie van Infrastructuur en Milieu

Om ongevallen door het gebruik van een smartphone tijdens het fietsen te voorkomen, is gedragsverandering van jongeren nodig. In opdracht van de Stichting TButterfly en het ministerie van Infrastructuur en Milieu produceerde IN2Content voor de campagne 'Tommy Boy' de video.

Uitdaging

In 2015 overleed de 13-jarige Tommy Boy toen hij werd aangereden door een auto. Tommy Boy was op dat moment met zijn mobiele telefoon bezig. Zijn vader richtte naar aanleiding van deze tragische gebeurtenis de stichting TButterfly op, met als doel kinderen en ouders te wijzen op de gevaren van het gebruik van de smartphone op de fiets. IN2Content werd gevraagd een videoconcept te bedenken voor de campagne Tommy Boy.

Resultaat

De video werd het visuele middelpunt van de campagne. Op social media, waaronder de kanalen van Niek Roozen en de website van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, behaalde de video meer dan 200.000 views. Enkele dagbladen pikten het verhaal op en ook het Jeugdjournaal vertoonde een fragment van de video. Alle publiciteit zorgde er voor dat Michael op nog veel meer scholen werd gevraagd voor een presentatie.

Aanpak

Het verhaal van Tommy Boy werd als uitgangspunt genomen voor de video, alleen wilden de makers dit niet op de traditionele manier vertellen, maar vroegen hiervoor een social influencer. Niek Roozen ging met Michael, de vader van Tommy Boy, naar de plek van het ongeval voor een indringend interview. En Niek sprak met jongeren over het gebruik van de smartphone tijdens het fietsen. In zijn vlog besteedde Niek aandacht aan het maken van de video.

De video werd onderdeel van een campagne van de stichting, in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Ook werd (en wordt de video nog altijd) vertoond op scholen tijdens presentaties van Michael.

Meer producties voor deze opdrachtgever

Voor het ministerie van Infrastructuur en Milieu produceerden we verschillende video's en animaties. Hieronder een selectie.

Meer weten?

Benieuwd of een campagne met een social influencer ook iets voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met Erik Bibo.