Uitdaging
Voor de introductie onder haar medewerkers van het nieuwe NVWA intranet wilde de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) een animatie laten maken die niet alleen informerend zou zijn, maar ook zou enthousiasmeren. In de animatie wilde men graag de nieuwe look and feel én de werking van het intranet laten zien, zonder dat het een instructievideo zou gaan worden.
Aanpak
Samen met een van onze vaste vormgevers hebben we er voor gekozen om een combinatie te maken tussen video en animatie. De opnames op het kantoor bij de NVWA brengen het nieuwe intranet visueel direct op de plek waar elke medewerker zal gaan werken met het nieuwe intranet.
In de stijl en kleuren van de NVWA vertellen twee geanimeerder figuurtjes het verhaal. Zij geven een overzicht van alle functionaliteiten en lichten een paar nieuwe functies uit. We benadrukken voor de gebruiker de voordelen die het nieuwe intranet heeft en spreken de gebruiker toe in spreektaal.
Resultaat
Na een succesvolle introductie van de animatie is een spin off gemaakt zonder geluid, specifiek voor narrowcasting schermen. De teksten zijn niet als standaard ondertiteling toegevoegd, maar als vrolijke tekstballonnen bij de figuren.
Aanpak
Samen met een van onze vaste vormgevers hebben we er voor gekozen om een combinatie te maken tussen video en animatie. De opnames op het kantoor bij de NVWA brengen het nieuwe intranet visueel direct op de plek waar elke medewerker zal gaan werken met het nieuwe intranet.
In de stijl en kleuren van de NVWA vertellen twee geanimeerder figuurtjes het verhaal. Zij geven een overzicht van alle functionaliteiten en lichten een paar nieuwe functies uit. We benadrukken voor de gebruiker de voordelen die het nieuwe intranet heeft en spreken de gebruiker toe in spreektaal.