Uitdaging
Onderwijsprofessionals moeten zich blijven ontwikkelen door de dialoog met elkaar, maar ook met leerlingen aan te gaan. Maar hoe maken we onderwijzend personeel bewust van het feit dat ze ook zelf nooit uitgeleerd zijn?
Aanpak
De landelijke campagne met posters, meetings en een speciale website werd aangejaagd door een serie video’s en korte socials, die op diverse platforms werden ingezet. Gekozen was voor testimonial video's, waarbij de sprekers, kijkend in de lens, de kijker direct aanspreken. De kijker moest het gevoel krijgen dat de spreker direct de dialoog met hem of haar aangaat. Teksten speelden daarbij in op thema’s en vragen, waarvan was onderzocht dat die leefden bij het onderwijzend personeel.
Resultaat
De video’s werden meer dan 100.000 keer bekeken en gedeeld en het thema 'Nooit Uitgeleerd' is een agendaonderwerp op veel scholen geworden.
Aanpak
De landelijke campagne met posters, meetings en een speciale website werd aangejaagd door een serie video’s en korte socials, die op diverse platforms werden ingezet. Gekozen was voor testimonial video's, waarbij de sprekers, kijkend in de lens, de kijker direct aanspreken. De kijker moest het gevoel krijgen dat de spreker direct de dialoog met hem of haar aangaat. Teksten speelden daarbij in op thema’s en vragen, waarvan was onderzocht dat die leefden bij het onderwijzend personeel.