Over deze productie
Voor de bestuiving van tachtig procent van onze eetbare gewassen zijn we afhankelijk van de bestuiving van bijen en andere insecten. In Nederland zet de Nederlandse Bijenhoudersvereniging (NBV) zich in voor het behoud van zowel de wilde- als de honingbij. Door de Covid-maatregelen was het organiseren van de Landelijke Open Imkerdagen niet mogelijk. Daarom zocht de NBV naar mogelijkheden om online niet alleen aandacht aan de bij te geven, maar ook om interactie tussen imkers en gezinnen met kinderen te genereren.
De makers van IN2Content bedachten en produceerden voor de NBV acht journaals met een “Willem Wever” achtige opzet. Met onder andere vragen van kinderen, weetjes, een quiz en het vaste item “Imker in een dag”, waarin social influencer Michelle Willemsen de basisbeginselen van het imkeren leert. Michelle deelde deze items ook op haar socials, wat weer de nodige aandacht genereerde voor de journaals, die dagelijks via het YouTube kanaal, de Facebookpagina en de website van de NBV waren te zien.
De serie viel samen met de uitgifte van het internationale postzegelvel 'Bedreigde bijen' van PostNL, die naast Intratuin, Jub Holland, Fruitvooruit.nl, DCM en de Imkershop, sponsor was van de serie.