Uitdaging
Via een relatie van ons werden we benaderd door communicatiebureau Dwarsganger voor het maken van een animatie voor YincQ. Oplevering binnen twee weken. De animatie moest werknemers van verschillende organisaties enthousiasmeren om een account aan te maken op Financieel Gezond. Een krappe productietijd voor een animatie. Maar was een animatie eigenlijk wel zo’n goed idee?
Aanpak
Na overleg met de opdrachtgever presenteerden onze makers een totaal ander concept. Om met een animatie mensen te overtuigen hun financiële situatie online te onderzoeken, vonden we ondanks de DigiD beveiliging niet zo'n goed idee.
Laten de mensen achter Financieel Gezond gewoon zelf het verhaal vertellen. Of een acteur. Maar in ieder geval een mens van vlees en bloed. Iemand die niet alleen vertrouwen uitstraalt, maar die ook kort en bondig kan uitleggen wat Financieel Gezond precies inhoudt.
Resultaat
Het kostte uiteindelijk niet veel tijd om de mensen van YincQ te overtuigen, waarna de productie snel kon worden opgestart. Niet alleen tot grote tevredenheid van YincQ zelf ("Complimenten voor het vakwerk, ik heb genoten ook van het proces." - Ronald Stok), maar ook van communicatiebureau Dwarsganger. Ruim voor deadline kon de eerste video al online worden geplaatst.
Aanpak
Na overleg met de opdrachtgever presenteerden onze makers een totaal ander concept. Om met een animatie mensen te overtuigen hun financiële situatie online te onderzoeken, vonden we ondanks de DigiD beveiliging niet zo'n goed idee.
Laten de mensen achter Financieel Gezond gewoon zelf het verhaal vertellen. Of een acteur. Maar in ieder geval een mens van vlees en bloed. Iemand die niet alleen vertrouwen uitstraalt, maar die ook kort en bondig kan uitleggen wat Financieel Gezond precies inhoudt.