Financieel Gezond

YincQ

IN2Content produceert niet alleen binnen budget en binnen deadline diverse video’s voor een tevreden YincQ, maar denkt ook mee en daagt de opdrachtgever uit met een ander concept.

Uitdaging

Via een relatie van ons werden we benaderd door communicatiebureau Dwarsganger voor het maken van een animatie voor YincQ. Oplevering binnen twee weken. De animatie moest werknemers van verschillende organisaties enthousiasmeren om een account aan te maken op Financieel Gezond. Een krappe productietijd voor een animatie. Maar was een animatie eigenlijk wel zo’n goed idee?

Resultaat

Het kostte uiteindelijk niet veel tijd om de mensen van YincQ te overtuigen, waarna de productie snel kon worden opgestart. Niet alleen tot grote tevredenheid van YincQ zelf ("Complimenten voor het vakwerk, ik heb genoten ook van het proces." - Ronald Stok), maar ook van communicatiebureau Dwarsganger. Ruim voor deadline kon de eerste video al online worden geplaatst.

Aanpak

Na overleg met de opdrachtgever presenteerden onze makers een totaal ander concept. Om met een animatie mensen te overtuigen hun financiële situatie online te onderzoeken, vonden we ondanks de DigiD beveiliging niet zo'n goed idee.

Laten de mensen achter Financieel Gezond gewoon zelf het verhaal vertellen. Of een acteur. Maar in ieder geval een mens van vlees en bloed. Iemand die niet alleen vertrouwen uitstraalt, maar die ook kort en bondig kan uitleggen wat Financieel Gezond precies inhoudt.

Meer uit deze serie

Waar het eerste plan uitging van een animatie, bedachten en produceerden we uiteindelijk een serie video’s. Een video voor potentiele klanten van YincQ (de video hieronder in het blauw). En drie video’s om de werknemers van deze klanten in drie stappen te enthousiasmeren en te informeren voor Financieel Gezond. Alle video's werden opgeleverd in desktop en mobiel formaat én met en zonder ondertiteling.

Meer weten?

Een andere kijk op de zaak? Maak een afspraak met Wilco Pleging. Samen kijken we hoe we jouw boodschap het beste kunnen visualiseren.

Klantreview

Ik overviel IN2Content namens mijn opdrachtgever YincQ met een acuut videoverzoek. Het moest niet alleen snel, maar ook top eruit zien. IN2Content zette meteen de productie in gang en voor we het wisten stonden we te draaien. Efficiënt organiseren, strak regisseren, ruimte laten voor creatieve inbreng én ook nog plezier hebben met elkaar: zo heb ik onze eerste samenwerking ervaren.

Jörgen van ‘t Wel
DWARSGANGER communicatieadvies