Uitdaging
Verkiezingen zijn het hart van de democratie. Door te stemmen tijdens verkiezingen laat je jouw stem horen. Toch is de opkomst vaak te laag. Soms zelf onder de 50%. Hoe maken we mensen bewust dat ze moeten stemmen en verhogen we de opkomst?
Aanpak
Wat voor excuus je ook hebt, tijd kun je altijd vinden om te stemmen. Samen met het campagnebureau werd gekozen voor een verhaallijn waarin een jongen zijn moeder met een smoesje naar het stembureau lokt. Daar legt hij uit dat stemmen ook voor zijn toekomst belangrijk is. Inspelen op actualiteit en op gevoel waren de ingrediënten in dit concept.
Resultaat
Op Facebook had de video een bereik van meer dan 240.000 met meer dan 43.000 weergaven. Ook kreeg de video veel likes en werd deze goed gedeeld. In combinatie met andere onderdelen van de campagne werden meer dan 1 miljoen mensen bereikt.
Aanpak
Wat voor excuus je ook hebt, tijd kun je altijd vinden om te stemmen. Samen met het campagnebureau werd gekozen voor een verhaallijn waarin een jongen zijn moeder met een smoesje naar het stembureau lokt. Daar legt hij uit dat stemmen ook voor zijn toekomst belangrijk is. Inspelen op actualiteit en op gevoel waren de ingrediënten in dit concept.